tisdag 5 oktober 2010

Riksdagens öppnande

Jag söker frenetiskt efter det unikt svenska som SD vill bevara. Jimmie Åkesson kommer till riksdagens öppnande i folkdräkt. Kul att se. Det är inte så vanligt att se folkdräkter i parlamentet i Sverige. Det är ju vanligare i länder långt från Sverige. Exempelvis i på Balkan.  Själv ser jag inte skillnad på en folkdräkt från Blekinge och en från Ukraina. Då vi har så många olika folkdräkter i Sverige så är det väl ett ställningstagande för Svenska olikheter...?

Biskopen sa "Den rasism som säger att du inte är lika mycket värd som jag, att du ska inte har samma rättigheter som jag, inte är värd ett liv i frihet, och detta av en enda grund - att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld - det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor"

"Jag har aldrig känt mig så kränkt." sa Jimmie
Åkesson. 

"Vidrigt politiserad kyrka som tar ställning för
vänsterextremister." Sa SDs pressekreterare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar